Eerste dagen Phuket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nina Vries - WaarBenJij.nu Eerste dagen Phuket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nina Vries - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Phuket

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

09 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

De eerste dagen Thailand zitten er al weer op! Na een vlucht van ongeveer 12 uur werd ik op het vliegveld van Phuket opgehaald door Bouy en Ken, bij wie ik een aantal nachten zou blijven slapen in het hotel. Na een rit van ongeveer een uur met de auto (Phuket is niet mega groot, maar er is de laatste jaren te veel verkeer op het eiland, laat ik me vertellen), komen we aan bij het hotel. Mijn lange broek wissel ik in voor een korte en dat vest mag ook wel uit met 33 graden. Eerst maar even wat eten, want honger krijg ik wel na zo'n lange reis. Meteen maar goed beginnen met Pad Thai. Het eten bevalt me prima, twee keer per dag warm eten ook (tot nu toe). Het valt me op dat mensen gek naar me kijken als ik ergens alleen binnen kom, ze kijken achter me alsof er nog iemand achter me aan moet komen.
De eerste twee dagen doe ik niet veel meer dan rustig bijkomen van de reis, liggen op het strand of bij het zwembad, en tripjes naar het dorp.

Op donderdag staat een tripje gepland naar Koh Phi Phi, eilanden in de buurt van Phuket. Op een van de eilanden is de film The Beach opgenomen. Ik word opgehaald met een busje, waarna we vertrekken naar de plek van waaruit we met een speedboat zullen vertrekken. Aangekomen bij Maya beach zie we, tussen de mensenmassa's en rijen speedboaten het prachtig witte strand, heldere zee en rotsen die uit de zee komen. Hier hebben we 40 minuten om te zwemmen en foto's te maken, maar zwemmen kan niet echt lekker vanwege de drukte en de mensen verpesten een beetje het hele mooie plaatje wat het kan zijn. We stoppen nog even bij Monkey beach, waar inderdaad aapjes leven. De gids vertelt dat je niet te dichtbij moet komen, want dan kunnen ze happen. Toch zijn ze maar op nog geen meter afstand. Na 10 minuutjes gaan we weer door naar een plek waar je kan snorkelen. Onder water is prachtig koraal te zien en er zwemmen gekleurde visjes!
Bij de lunch word ik aangesproken door een Engelsman die ook alleen mee is op excursie en we lunchen gezellig samen. Na de lunch gaan we naar het volgende eiland waar we nog wat kletsen met een cocktail in de hand.
Dit was alweer het laatste eiland en dus is het tijd om terug naar Phuket te gaan. Binnen een uur dat we terug zijn, begint het te stortregenen, ben ik blij dat ik weer in het hotel ben! Die avond is nog een feestje in het hotel, met lekker eten en drinken. De wijn vloeit rijkelijk, en er word mij verteld dat wanneer er genoeg drank in de Noren zit (die zijn veel in het hotel) ze een polonaise gaan lopen. En uiteraard.. Na ongeveer twee uur is de polonaise daar!
De dag daarna relax ik nog een beetje, me voorbereidend op de drukte die Bangkok mij zal brengen. Bangkok, here I come!

  • 09 Februari 2016 - 23:25

    John:

    Dat gaat goed! Mooi zo! Geniet ervan en groetjes aan Boy en Ken

  • 12 Februari 2016 - 09:35

    Linda:

    Wauw Nina ... prachtige plaatjes en mooie ervaringen die je beschrijft. Onder water gaat een nieuwe wereld open, zo mooi. Veel plezier op je volgende trip en contacten leggen.
    Liefs Linda en Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Nina

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 3492

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 11 Mei 2016

ZO Azie en Australie

Landen bezocht: